FYI: nem környezetvédelmi bejegyzés következik.
Tegnap MT megkapta az évi rendes szervizét, ami momentán a 40.000 km miatt volt esedékes. Negyvenezer. Érted? Motorral. Úgy, hogy tavaly csak 6-7000 került bele, vagyis évi 10-15.000 belement a korábbi éveiben. Állat.
Ezen szerviz részeként, mely borzalmas 119.200 forintba került, kapott néhány állat dolgot, úgy mint új lég- és olaj szűrő, tömítés a blokk oldalára, mert kicsit foltosodott, új fék és hidraulika olajt (kuplung, bovden free), ami most olyan átlátszó a tartályban mint a friss napraforgó olaj (remélem nem az) meg gyertyákat. Sokat. A két hengerére kapott mindjárt négyet. Gonosz nyelvek szerint a japók nem tudnak blokkot hengert tervezni, ezért kell bele négy. Ami nem igaz, mert a blokk geci jól néz ki, tehát azt biztos tudnak tervezni, a henger meg kurva nagy. 97mm, amire bátran rámondhatjuk 10 centi. (egy fekvő névjegykártya 5cm magas és 9cm széles.) Na ezt kell tele lökni benyával, meg levegővel, összerázni és lehetőleg pontosan és jól begyújtani, hogy aztán iszonyat robbanással hajtsa előre a gépsárkányt.
Visszatérve a mi volt méghez, hát volt itt még egy fékbetét előre, mert az bizony vason volt. De nem úgy, ahogy sörözés közben meséli a sok nyugatiban hangoskodó sznob-motoros, hanem úgy, hogy nem fékezett, csak volt. Ezért az elmúlt két hétben hátsó fékkel jártam. Persze nagy szituban húztam az első is, mert rászorult az, a fizika törvénye meg tette a dolgát vagy így vagy úgy.
Végére pedig a levegőt hagytam, hogy intőn álljon itt magamnak is. Kapott új gumit előre, mert az is inkább az alföldre hasonlított mintázatban semmint valami rendes kanyonhoz. De ami az extraság, az kérem a levegő (te ostoba), mert hamar felhívtak, hogy bizony 2.2 helyett 0.9 és 1.1 volt benne. Ez kevés. Nem azért csúszkált a felfestéseken, meg dobta odébb egy zebra vagy vagy hosszanti aszfalt repedés mert szar a gumi, hanem mert puha. Most hogy elől új van, hátul még a régi, de vákuum helyett túlnyomás a főnök ott bent, megint úgy megy át az úthibákon hogy ő intézi én meg csak megyek tovább. A nagyobbaknál is csak szól, hogy hé főnök itt volt valami. Ja jó, kösz. Kanyar meg olyan, hogy rálehelsz a kormányra az meg dönti és kanyarííííntja a motor. Állat.
Új motorom van.
A kereket meg fújjátok!
[…] azt már megírtam vala az MT volt negyvenezres szervizen, ami valójában csak harmincnyolcezer-egynéhányszáz volt. De […]