Na, van fék Lajoson. FYI: Lajos az autóm, Ford Escort 1.8D, 1989-es évjárat. Eddig is volt ám rajta fék, csak olyan nagyon 1 bites, vagy fogott vagy nem.
Úgy értem mindig. Saccra fél évet jártam vele úgy, hogy üzemi fék nélkülözésével álltam meg. Ez úgy sikerült, hogy vagy rögzítő aka kézifék és/vagy intenzív motorfék használat, ami Lajos kopottas kuplung és váltó szerkezetén egyfolytában dupla kuplungolást igényel, vagyis előbb üres, gázfröccs (fehérből, 2-1 arányban) aztán mehetett a lentebbi fokozat, közben persze jobb kéz vissza kézifékre, jobb láb pedig annyit nyom a fékpedálon, hogy a féklámpa bekapcsoljon.
De ennek most vége. Van fék, fog, enged, mindent csinál. Ja, és most hogy rendbe jött, hirtelen egyenes fut akkor is amikor intenzív fék van. Még ilyet…
A probléma orvoslása annyi volt, hogy teremgarázsban autó jobb eleje szét, 2 napon át, mert persze adott imbusz nem volt a fék szétszedéshez, másnap vettünk. Azonnal szétjött a fék, munkahenger ki, szétszakadt gumiharang kuka, fékcső elszorít, csiszol, tisztít, majd mindent vissza. Persze új betétekkel. Az egész nem volt 10e Ft, mivel találtam egy jó fej embert/céget, aki egyébként a Ford klub elnöke. El is látott két óriás szerelési pdf-el, meg olcsó betétekkel. Légtelenítettünk, teszteltük a garázsban és frankó. Jól fog, nem taknyos, keményedik ha kell, levegőnek nyoma sincs.
Már csak a kipufogót kell megoldani és 4 csillagos lesz. Azért nem 5, mert az alját el fogja hagyni, annyira rozsdás szegényke.
Like, de nem az alját fogja elhagyni, hanem a teljes jobb hátulját…
… az aljával együtt fog menni